הרב משה כהן

תושייתו של הרב צבי גרינוולד ז״ל הצילה את חיי

מבין השיעורים הרבים אותם היה מוסר הרב צבי גרינוולד ע״ה, שבוע אחר שבוע במשך עשרות רבות של שנים, בלט במיוחד שיעורו הקבוע בשכונת התקווה שבתל אביב. במשך כחמישים שנה (!) מדי יום רביעי, התקבצו יחד עשרות מתושבי השכונה בבית הכנסת השכונתי לספוג את דברי התורה ואת השפעתו של הרב אשר באהבת ישראל רבה שימש כצינור לקרבם לאביהם שבשמים. רבים מהם שינו את אורח חייהם והקימו דורות ישרים שומרי תורה ומצוה. לשיעור זה במהלך השנים הגיעו אף בניהם ונכדיהם.

על השיעור מספר הרב משה כהן:
״ הכרנו את מורינו ורבינו הרב צבי ע"ה מלפני 50 שנה אחרי ששת הימים. הוא מסר שיעורים תמידיים כסדרם בלי הפסקות כל שבוע בימי רביעי, היה מקרב הרבה רחוקים בהתקווה (תל אביב) היה מביא אותם לשיעורים, מחזק אותם שבזכותו הקימו ב"ה בתים נאמנים בישראל.
הרב משה כהן מספר על הקשר החם והמיוחד שנרקם עם הרב אשר אף הגיע לשמוח עימו בחתונות ילדיו:
בחתונה – עם שמונה ילדים – רקדו עם הבקבוקים והיה שמחה גדולה וגם היה סנדק של הבן שלי השני- פנחס. היה קשור מאד אל המשפחה והיינו קשורים אליו ואוהבים אותו והוא אהב את כולם״.

הרב משה כהן מספר מעשה על תושיתו של הרב צבי גרינוולד שהצילה את חייו ברגע של סכנת חיים:
״ברכבת – זה היה ביום חורף, בסביבות חנוכה. באתי לעבור את המסילה להגיע לתל אביב אז כמעט נפלתי שם, כשהגיעה הרכבת , הוא הושיט את ידו, הרים אותי וממש הציל אותי ברגע האחרון״

סגירת תפריט

Please provide the following Information

Contact Info of our family members will be stored in an excel spreadsheet to use for simchos

נא הזינו את פרטיכם להרשמה:

פרטי ההתקשרות של כל בני המשפחה יהיו נגישים בקובץ אקסל כאן במתחם הפרטי של המשפחה . לשימוש המשפחה עבור שמחות בעז"ה